onsdag 12 september 2012

Samples of Whisky #6

Jepp då var det dags igen med ytterligare en omgång med SoW.
Den 6.e omgången, och jag konstaterar att vi har fullföljt ett år med denna trevliga händelse.

För nyfikna kika gärna in på Sampels of Whiskys hemsida.
Hör gärna av er om ni är intresserade att prova.

För dagen så är det en medlem i AWC som står för samplet och jag har redan tjuvlktat lite och det lovar gott :)

SoW Blindprov #6

Blekt gul färg

D: 19, Lite jäst, och kemisk, en lätt fruktighet, citrus, honung, kex, med lite lätt torvrök och vanilj.

S: 18, Mer rökton, och torv dock ganska lätt. Lite söt malt, påtagligt kryddig vitpeppar och något citrus.

E-S: 20, Mera vitpeppar, med lite kex, och en ganska trevlig torvton som hänger kvar en stund. Eftersmaken är ganska lång och lite torr. Något fruktigare toner och syra kommer fram på slutet tillsammans med lätt rök, gräs och malt.

B/H: 19, Ganska frisk och kryddig whisky, faller dessvärre inte in i min smak så mycket. Dock gillar jag eftersmaken efter en stund och att den är lång och med flera lager.

Tot: 76p

Humm... lite lurigt som alltid, är inne lite någon Speyside som är något peated.
Jag går på Ardmore "Singel Malts of Scotland" 12yo 46%

Efter söndag denna vecka får vi se om jag var nära eller hade tokfel :)

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar