torsdag 20 oktober 2011

Svar på de två blindproven förra veckan.

För en vecka sedan provade jag blindprover och jag tänkte bara redovisa facit på dem för er.

1.a:
Var provet som var från min chef och som jag verkligen gillade med mycket smak och doft och fick mig att bli lyrisk en stund var:

Glenfarclas 21 Years (nr 40501) 43% 799kr




2.a:
Var provet från Fredrik i Amnehärad´s Whisky Club.

Det var också gott men kom inte riktgit upp i min favorit klass.
Dock så när man "vattnade" den ordentligt så vaknade den till och leverarade betydlig mer.
Så med vatten når den möjligtvis upp i 87-89p

Det var en Caol Ila 1984 SWF-buteljering nr:13 på 55,8% och 27 år gamal.





Stort tack till Leif och Fredrik för denna trevliga smakresa!

//Markus

2 kommentarer:

  1. Denna Caol Ila-whisky (ifrån SWF) var ett gemensamt bidrag till dig Markus, ifrån alla oss i AWC och som tack för ditt samples-prov (Brora 1982 G&MP, 43%) som vi allihop fick ta del av (1 cl) och betygsätta vid vår senaste whiskyafton :)

    SvaraRadera
  2. Ahh... sorry Fredde. Missade det.

    Mvh
    //Markus

    SvaraRadera