torsdag 7 juni 2012

ännu mer ölnyheter provade

Det blev grillning ikväll med för 3.e dagen i rad, men va tusan det är ju så gött och så får man ju chansen att prova lite nya goda öl i kvällssolen.

Ikväll provade jag:



Mohawk Unfiltered Lager Summer Edition (nr 11426) 330ml 5% 18.90kr

Grumlig guldaktig färg med fast stort vitt skum.

Trevlig doft med mycket humle och fruktig, massor med exotiska frukter.

Oj!? Smakrik! Söta exotiska frukter i massor! Mango, persika, aprikos, apelsin med flera.

Eftersmaken är tydligt humlig och skönt bitter son suger tag i munnen.

Riktigt trevlig lager som flörtar hårt med en American Pale Ale.
Frisk, söt och fräsch öl, helt klart ett bra drag från Mohawk!


7p av 10p God!





Brutal Brewing Summer Edition (nr 11499) 330ml 4,5% 9.90kr

Blank, guldfärgad med vitt fluffigt skum.

Det första som slår mig är en udda doft :/
- Hästpiss?! Syrlig doft med lite citrus och humle.

Smaken är ganska influerad av citrus, och lätt malt sötma.
Smakar inte så mycket men är ok.

Eftersmaken är något kort med lätt söt malt tillsammans med lätt humlebitter och lite citrus.

Känns som en frisk lager men tyvärr inte mycket mer.


4p av 10p = Ointressant.





//Markus

7 kommentarer:

  1. Jasså, hela 7/10 för Mohawk Unfiltered Lager... ;) Riktigt så god tyckte jag nog inte att den var när jag smakade den för första gången. Men jag har några stycken kvar och har ännu inte betygsatt den, så vi får väl se vart den hamnar. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe... Jo då Fredde, den var fin fin ;-)

      Om man gillar massor av bitter och beska förståss ;-)

      //Markus

      Radera
  2. Hehe... Jo då Fredde, den var fin fin ;-)Om man gillar massor av bitter och beska förståss ;-)//Markus

    SvaraRadera
  3. Jag lovar att ge den en chans när mitt betyg på den skall sättas...
    Vet du om det finns nån "internationell öl-skala" man kan köra emot, som på whiskyfronten? Hur ser din öl-skala ut, ifrån 1 upp till 10 poäng?

    SvaraRadera
  4. Låter fint Fredde :-)
    Vet inte om det finns någon internationell skala? Men det gör det säkert om man söker lite.

    Jepp jag kör med 1-10.

    SvaraRadera
  5. Smakade (utan att betygsätta) en Brutal Brewing Summer Edition igår till fotbollen och som faktiskt, hör och häpna fanns att finna på mitt lokala bolag(!) vilket ju är bra och kul men får nog instämma till den lågt givna poängen... :/

    SvaraRadera
  6. Ja, Fredde. Den är inte speciellt roligt.
    Men kul att den finns i G-spång :)

    //Markus

    SvaraRadera