torsdag 22 november 2012

Samples of Whisky #7

Då var det dags igen för ett nytt prov via SoW.
Denna gång är det min svåger Anders som står för bidraget, och det verkar som han har klurat lite på denna :)

Ska bli spännande och se vad det är för karaktär på den.

Då kör vi!

SoW blindprov #7

D: 22, Söt rök, lite matallisk med torv, malt, lätt blommig, lite vanilj och lite ljus frukt.

S: 21, Smaken är ganska söt med viss krydda med också mjuk med inslag av vanilj och blommor, samt lätt rök o torv.

E-S: 21, Här kommer röken tillbaka med torv och lite torr kryddig ton, men den är fortfarande ganska mjuk med ektoner, vanilj och sälta.

B/H: 22, En skön whisky med ganska jämn balans med rök och sötma. Händer inte så mycket med vattning, släpper ifrån sig lite mer rök i doft bara.

Tot: 86p

Jag är först inne på en Irländsk whisky i alla fall, och den känns lite bekant men ändå inte... humm. Detta är ju alltid lika svårt.
Men jag tycker den har lite sälta o metalliska kusttoner så jag närmar mig en Ö-whisky av något slag.

Jag går på Ledaig 10yo och håller tummarna!

//Markus

2 kommentarer:

  1. Ja, det var en klurig rackare! Tyckte doften inte var så angenäm men att smaken blev något bättre med tiden... Riktigt nyfiken på svaret! :) Såg också av en händelse när jag besökte TPWC-sidan en sväng att Irländsk whisky tydligen ligger Anders varmt åt hjärtat, så man kanske skulle letat efter svaret åt det hållet och som du själv var inne på lite grann...

    SvaraRadera
  2. Hehe.. ja det vare inte helt enkelt, men alltid lika roligt!

    Ja Anders gillar Irländskt :)

    //Markus

    SvaraRadera