fredag 31 oktober 2014

Omnipollo Fatamorgana IIPA

Omnipollo har enl mig haft lite varierande öl. Men har definitivt en som är an av mina top 10 favoriter, vilket är Nebuchanezzar.

Denna spännande IIPA har fått kanon recensioner och med den begränsade upplagan fått en extrem hype. Ska bli skoj att prova och se om den slår Neb på fingrarna.

Omnipollo Fatamorgana IIPA 8% 650ml.


Guldfärgad öl med kompakt skum med små, små bubblor.

Doften har en tydlig citrus och lime karaktär tillsammans med nysågad gran och granskott, lite harsyra och gräs. Det finns även en smörig ton av honung, ljusmalt, vete och fruktig frukt som aprikos, ananas och apelsin.

Smaken är söt och smörig med tydligt inslag av aprikos, ananas och apelsin, samt ljus honung. Här finns även lättare toner av citrus och grape samt gräs.

Eftersmaken har en skön beska med tydlig grape, gräs och granskott, men även en mjuk söt smak av frukter som i smaken och söt malt och vete.

En riktigt trevlig öl som det var mer tryck i när jag provade den som färsk än mot nu. Men den håller fortfarande hög klass.

8p av 10p = Mycket god!

//Markus

2 kommentarer:

  1. Jag drack den färsk från fat. Riktig kanonöl!

    SvaraRadera
  2. Åhhh va orättvist Emil!
    Kan tänka mig att den var grym färsk på fat.

    SvaraRadera