söndag 30 mars 2014

Pang Pang DIPA

Jag ger mig på Pang Pang en gång till.
De har fått mycket publicitet och är uppskrivna av många.
Den tidigare ölen jag provade från dem slog mig inte av stolen direkt, men jag hoppas denna ska göra det.

Pang Pang Dubbel IPA (nr 88580) 10% 70.40kr


Brunfärgad grumlig öl med fluffigt skum som hänger kvar länge i glaset.
Doften är välhumlad med inslag av granskott, kåda, kottar, även gräsig ton med fruktiga inslag av citrus och mogen grape, aprikos och persika. Här finns det även en lätt mörk maltig ton i bakgrunden.

Smaken är fruktig med inslag av aprikos och persika, även en beska med citrus och grape samt gräs och fläderblom

Eftersmaken har en bra beska med citrus och grape i förgrunden men även lite fläder.
Här finns också en robust botten av lätt rostad malt som blandas med sötare ljus malt och håller i sig länge.

Bra tryck i ölen med stora robusta toner av karaktär. Kanske något för "syrlig" i smak och eftersmak för min del. Skulle vilja ha lite mer frukt och grapebeska. Blir något stickig och rå, och saknar en jämnare balans.

7p av 10p = God


//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar