tisdag 4 november 2014

Coronado Islanders IPA

När jag var på Monks i somras så var jag på jakt efter Goose Island IPA som är en av mina favoriter.
Dock hade de inte den men jag blev rekommenderad denna istället.

Coronado Islander IPA 75 IBU (nr 82138) 355ml 7% 30,50kr/s (Kollikrav om 6st)

Bärnstensfärgad öl med vitt något lågt skum med små bubblor.

Doften har en skön fruktighet av aprikos, mango och grape inlindad i en mjuk och fin lätt knäckig malt kropp.

Smaken är ganska len och söt där aprikos, apelsin och mango kommer fram tillsammans med söt lite smörig malt i form av ljus kola.

Eftersmaken har en ganska len och välbalanserad sötma av frukt och malt, för att sedan spetsa till det med en helt ok beska med grape och gräs.

En trevlig öl som är trevligt balanserad, inget överdrivet men heller inget som sticker ut speciellt.
Helt klart köp och drickvärd, kan tänka mig den passar bar till det mesta i matväg.

7p av 10p = God

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar