söndag 22 december 2013

Coronado Islander IPA

Coronado slog mig med häpnad med deras Idiot IPA som var riktigt riktigt bra.
Nu släpptes deras "Islander IPA" den första november.
Sugen som man är så ville jag själklart prova den.

Coronado Islander IPA (nr 10070) 355ml 7% 28.50kr


Mörkt guldfärgad med luftigt skum med små bubblor som blir till stora och klistrar i glaset.

Lite humletrött doft men ändå med en skön karaktär med aprikos, grape och lite citrus, samt nysågad gran, spån och lite gräsig.

Smaken är ganska söt med inslag av fruktig aprikos, apelsinskal och lite ingefära och citrus.

Eftersmaken är ganska besk med en smak av omogen grape och ingefära, men den har också en ganska stor sötma med lite fläder, apelsin och aprikos.

En söt och fruktig öl som är ganska bra, dock hade jag nog önskat mig lite mer av humlesting i doft och smak, den kändes lite dov och trött... kanske var den inte så färsk eller så är den så här?

7p av 10p = God

Nu ska jag ta lite jul-ledigt och prova massa god whisky och öl.
Om jag orkar kommer det upp lite inlägg under jul och nyårs helgerna :)

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar