söndag 9 oktober 2011

3 x 30-års kalas

Igår begav jag mig och min sambo på 3 x 30-års kalas i Karlskoga.
Ärligt så hade jag nog inga större förväntningar på att det skulle bli någon smakupplevelse, utan det var nog mer kvantiteten som räknas och inte kvalitén.

Men men det är ju trevligt det med ibland.

Dock värmde jag upp med en öl och en whisky som jag bara måste skriva om.

Falcon Pilsener (nr 11606) 12.90kr

En trevlig pilsner med fin balans och en trevlig humle doft.

Kanske inget för den som vill åt det extrema eller maxade.
Men helt klart en god pilsner son bjuder på lite extra humle, citrus med en skön maltsötma i en väldigt trevlig balans.

3 av 5p



Kilchoman winter 2010 release 46%


Doft: 23, Tydlig nyans av vanilj, inlindad i träkolsrök, sot och torv. Väldigt elegant och mjuk doft. Aningen fruktig, lite piggelin?

Smak: 19, Lite kryddig, och lätt eldig, lite rök som ebbar ut ganska fort. Lite torr, och torven bryter igenom och även ektoner som tyvärr gör den lite ”träig” Lite citrus på sluttampen hittar fram.
E-Smak: 21, Röken kommer tillbaka och ger en skön lugn värme i gommen. Tillsammans med lite vanilj och kanske pärontoner som försöker tränga sig fram?
Balans/Helhet: 21, En bra balans, dock fallen den lite på smaken som inte lever upp riktigt. Men med tanke på den ringa åldern så är den väldigt bra.

Tot: 84p


Vi kom hem vid 24-tiden och delade på en flaska underbart gott Amarone. Så jag är lagom seg i skrivande stund ;)

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar