onsdag 28 mars 2012

5 A.M. Saint

Detta är en öl som jag provat tidigare på Öl och Whisky mässan i Örebro.
Men jag är inte riktigt säker på om jag kunde göra den rättvis då efter provat massor av andra öl och whisky innan. Så det var mycket trevligt att prova den igen på tu man hand.


5 AM Saint, 5% Brewdog mixpack (nr 1690) 96,70kr

Härligt blank mörkbrun färg med ganska löst skum.

Mycket trevlig och tydlig humledoft, grape och syrligt efter en stund kryper lite mjukare malttoner fram..

Smaken är väldigt rund och balanserad, mjukt maltig, skön sötma toppat med lite fränare beska grape och citrus toner från humlen. Inte så brutal som jag hade hopats på.

Eftersmaken domineras av en trevlig maltsötma, och en skön syrlig ton av humle, en och grape, som sitter kvar en bra stund.

7p av 10p = God

Ja, Kim, jag får erkänna att denna var betydligt bättre än vad jag skrev tidigare efter mässan. Den bjuder upp, och levererar en mycket rund och välbalanserad öl med karaktär. Nästan så jag kunde ha gett den en 8.a :)

//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar