måndag 12 mars 2012

Påsköl på torsdag!

Det blev inga prover i helgen pga av en långdragen förkylning :(
har massor av gott som ligger och väntar på mig, men men får försöka och dricka det i veckan istället ;)

Här emot kommer det massa trevliga överraskningar till Systembolaget på torsdag:

PÅSK ÖLEN!


- Blåkulla Påsköl (nr 1395) 500ml 24,40kr
Intressant inslag från Gamla Slottskällan.

- Bryggmästarens Påsköl (nr 1338) 500ml 14kr
Hederlig mörk lager från Åbro.


- Dugges Easy Easter (nr 1302) 330ml 17,90kr
har svängt upp och ner under senaste åren, är lite nyfiken på hur de lyckats med denna.

- Jämtlands Påsköl (nr 1399) 500ml 25,30kr
Klassiker! Välbalanserad, mjuk och trevlig!


- Mariestads Påskbrygd (nr 1385) 500ml 17kr
Jag har ju en förkärlek till Mariestadsöl så denna brukar alltid slinka med hem vid påsk :)


- Mohawk Oxymoron Black IPA 330ml 25,80kr
Ohhh... spännande! Ytterligare en Black IPA från Mohawk, blev inte besviken i höstas på deras Black IPA, hoppas denna håller samma kvalité eller bättre :)


- Nils Oscar Kalaspåsköl (nr 1393) 330ml 19,50kr
Stående inslag hos mig vid påsk! Riktigt trevlig och god Påskale.


- Oppigårds Easter Ale (nr 1345) 500ml 26,50kr
Provade denna förra året, och blev mycket nöjd. Har till och med sparat en för lagring. Kanske att den gör sig ännu bättre i år?


- Pumpviken Påsköl (nr 1330) 500ml 29,80kr
Från Nynäshamns ångbryggeri, brukar alltid vara bra, men hoppar nog den i år. Vill ha lite mer extrema drycker just nu ;)


- Raasted Forår (nr 1390) 330ml 23,90kr
De här Danskarna brukar aldrig spara på humlen, så denna är ett måste om man kan få tag på den?


- Saint Landelin Bière de Pâques (nr 1301) 750ml 46,90kr
Har fått fantastiska recensioner från de som vet "bäst", så denna måste bara provas!
 

- Sigtuna Easter Ale (nr 1315) 500ml 24,90kr
Levererade en bra IPA senast och en fantastisk vår lager, så denna kommer ha mycket att leva upp till.


- Sigtuna Easter IPA (nr 1306) 500ml 31,50kr
Spännande med en Påsk IPA från Sigtuna, höga förhoppningar!


- S:t Eriks Påsk Ale (nr 1328) 330ml 17,90kr
Jag har ju ännu inte förstått mig på S:t Eriks storhet i ölvärden, men kanske är denna genombrottet... eller?
 
- Three Hearts Påskebrygd (nr 1375) 500ml 16kr
En klassisk mörk lager.


Samt några andra nyheter.

- KISS Destroyer (nr 1394) 4,7% 15,90kr/st
Tog sig in i ordinarie sortimentet då det massiva trycket efter ölen på beställningssortimentet.
Men frågan är om det är "namn och etikett" som säljer eller om det är en sjuhelvetes god öl?
Det måste jag ta reda på :)




//Markus

5 kommentarer:

  1. Vad beträffar "KISS Destroyer" så tycker jag den är helt ok öl. Kanske inte fullt så smakrikt utan snarare väldigt lättdrucket, och det kan ju också vara ett plus... :) Testade också Motörhead-vinet (6318) under samma afton och upplevde detta något bättre än Sweden Rocks vin (75362) som testades i sommras och som jag tyckte var lite väl blaskigt... /Fredde

    SvaraRadera
  2. ja Fredde misstänkte nästan att Destroyer inte är någon "destroyer" i smaken, men det är ju en cool öl så den måste provas ;)

    Jasså du gillade Motörhead-vinet? Sj blev jag inte så förtjust i det, tycket det var lite för syrligt och ungt i smaken :(
    Har några flaskor AC/DC-vin som jag jag större förhoppning på :)

    //Markus

    SvaraRadera
  3. Sa inte att jag gillade det fullt ut... bara att det var något bättre än Sweden-Rock-vinet som kom ut i sommras ;) Tycker nästan det blir lite löjligt när "alla" ska släppa öl, vin, whisky etc. under egen "label"... /Fredde

    SvaraRadera
  4. Hehe... nää. Har iof inte provat swe-rock vinet. Men jag hållet med dig blir lite komiskt att det bara blir fler och fler band som släpper ettikett dricka... men va fan det säljer ju. man kan ju inte låta bli att köpa ;-)

    //Markus

    SvaraRadera
  5. Special edition, destillers edition, limited idition... Ja, knepen är många och allt bara för att kränga. Shopaholic eller alcoholic, undrar vad man blir först... ;) /Fredde

    SvaraRadera