lördag 6 april 2013

Öl provade i Påsk.

Provade även några öl i Påsk.


Stronzo Fruit Cake (nr 11072) 375ml 10% 69.90kr

Mörkt rödfärgad väl kolsyrad med sprött ettrigt skum.

Doften är väldigt fruktig med massor av apelsin, blodapelsin, melon, mango, och persika. Men även en viss syrlig doft av hallon och jordgubbar.

Smaken är väldigt syrlig med viss citrus men med dominans av osötade bär, hallon, blåbär, jordgubbar, björnbär, men även vinbär och krusbär.

Eftersmaken är fortsatt syrlig och sträv med bärkaraktär och håller i sig en bra stund.

Nää.. fy tusan. Detta var inte en öl för mig :/
Hade nog förväntat mig mer humle och beska istället för en sträv syrlighet.

3p av 10p = Dålig... och nää är nog inte rättvis i min bedömning då jag har lite svårt för sådana här öl.


Provade även en öl som jag privatimporterat med mina arbetskamrater.

Odell IPA 355ml 7% (Privatimport SB)

Mörkt guldfärgad med stort skum som bubblar härligt och klibbar i glaset.

Nyanserad fruktig doft med tydlig humle. Gräsig med örter, lite kåda, granskott och enträ.
Men även ett fruktigt inslag av passionsfrukt, och persika och en mjuk söt malt.

Smaken är fruktig med söta frukter som honungsmelon, persika och aprikos samtidigt som en beskare ton smyger sig på med mogen grape och frisk citrus.

Eftersmaken blir tydligt besk med mogen grape, enträ och granskott och balanseras upp med en mjuk maltbotten av knäckig sötma samtidigt som de söta frukterna ebbar ut.

En riktigt smakrik och trevlig öl som saknar lite aromahumle i doften som är något nyanserad men smakar desto mer.

8p av 10p = Mycket God

Blir säkert något gott att dricka idag med när jag ska fira in min 35-års dag.
Skål på er!

//Markus

1 kommentar:

  1. Jasså, privatimport? Det verkar ju ha funkat bra... Kul! Och GRATTIS! (gissar att det kanske blir nån god virre med samma antal år på nacken idag då, eller? hehe)

    SvaraRadera