onsdag 6 november 2013

Ørbæk Bryggeri Brygværket Herlig humle

En härlig American Pale Ale som jag köpte med mig från Danmark i somras.
Har inte tidigare recenserat denna utan bara druckit och njutit av den.
Så nu tyckte jag det var dags att dela med mig av denna fantastiskt goda öl.

Ørbæk Bryggeri Brygværket Herlig humle 500ml 5%


Bärnstensfärgad med fluffigt lätt skum med stora bubblor.

Doften är fruktig med härlig humle.
Grapefrukt, passionsfrukt, aprikos, lite fläder och nyklippt gräs.

Smaken är lätt och frisk med mogen grape, lite citrus samt en söt skön malt och söt frukt som passion och aprikos.

Eftersmaken är skönt besk med mogen grape och söt lätt malt samt fruktiga inslag.

Skön och fräsch öl som ska drickas färsk, denna var något mer nertonad än de jag drack i somras. Men den är riktigt bra med massor av humle skön fruktighet och bitig beska.

8p av 10p = Mycket god



//Markus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar