måndag 27 januari 2014

Blindprov från Anders J

Jag fick mig ett blindprov från Anders J på jobbet, också en whiskyälskare som har en del gott i skåpet.
Dags och testa och se vad det är för luring han bjussar på.

Blindprov Anders J

D: 22, Druvig doft, körsbär och russin, lite svartvinbärsblad, lite anis eller lakrits. Även en lätt bränd ton, och smält mörkt farinsocker.

S: 21, Kryddig smak till en början, övergår i druvor, ektoner, lite brända lätt träiga toner kryper fram samt lite peppar.

E-S: 22, Söt eftersmak med lite syra, gröna blad och vinbär, lite druvor, farin socker, russin en lättare kaffeton finns också med efter en stund. Håller i sig ganska länge.

B/H: 22, Bra balanserad, något kryddig i smaken, men med tydlig karaktär av fatlagringen. Vinfat? bra rostad ton med viss komplexitet som växer mer tiden i munnen och främst i eftersmaken.

Tot: 87p

Men shit!? Vad är det för något?
Jag tror stundtals att han försöker lura mig, om det är en vällagrad rom för jag tycker sockersmaken blir väldigt tydlig eller om det är en sämre konjak? Men shit... en whisky asså :/

Nää jag går bet på denna, vet inte ens vart jag ska börja...
Men jag går på en Campeltown "Longrow Red", men jag har ärligt talat inte en aning :)

Tack Anders. Det här var en lurig rackare...

//Markus


Rätt svar var jag långt ifrån... men god var den.

Balcones Brimstone (nr 10051) 53,2% 899kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar