torsdag 1 september 2011

Anstormning!

Anstormning på Sveriges Systembolag!

Idag verkade det vara anstormning på de Systembolag som hade lyckats få hem "Ingrid".
Alla vill köpa och smaka på den om och uppskrivna ölen. Ganska stor "hype" är det allt över den.
Nu när jag lyckades skicka iväg en god vän till ett bolag som hade den fick han tag i några till mig, och jag kan ju inte sticka under stolen med att jag är väldigt nyfiken på att prova den.


Gissa vilka förväntningar jag har på den nu när "alla" ska ha den.
Ska verkligen bli intressant och se om den är så god som hysterin förutspår?
Viss skepsis har jag allt efter jag provat Hantverksbryggeriets "Alkemisten" Blåbärsöl som jag inte ens lyckades dricka upp :S Samt Rodenbach Grand Cru nån sorts öl lagrad i vinfat... som jag inte heller lyckades få i mig. "Ingrid" ska ju innehålla hjortron... kan ju vara ölen som vänder trenden? I annat fall tycker jag inte bär och druvor ska blandas för mycket med malt och humle.

Men men jag lovar att recensera "Hello my name is Ingrid" Cloudberry Dubbel IPA så snart jag får dem av min gode vän.


I övrigt tar jag med en Flying Dog "Dogtoberfest" till ett skönt bastubad nu till kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar