söndag 7 oktober 2012

Blindproverna från Torbjörn

Nu har jag fått svar på vad det var för prover som Torbjörn gett mig, som jag smakade på här om dagen.
Man kan säga att båda var överraskningar, har aldrig provat någon av dessa tidigare och det första kommer inhandlas om inte en så avlägsen fram tid.

Prov 1:

Glengoyne 21 Years (nr 20488) 43% 849kr

Har tidigare hållit Glengoyne ganska lågt, men denna öppnade verkligen upp intresse för andra buteljer hos dem.
Då framförallt något äldre och sherrylagrade...



Prov 2:

Jack Daniel's Single Barrel (nr 70221) 45% 459kr

Riktigt överraskande, har inte provat denna någon gång men "vanliga" JD har jag ju druckit flertal tillfällen både före och efter spelningar med Silverfish.
Men då för "yrsla" och Rock´n roll feeling, och inte för att provsmaka den :)





//Markus 

2 kommentarer:

  1. Angånde "rock-dreckat", antar att du inte har nån poäng given till orginalet då alls eller har du smakat på den senare? 77 p för denna är ju inte en helt dålig poäng...

    SvaraRadera
  2. Nää, precis Fredde denna var ju helt klart drickbar, och doftade riktigt bra.

    Svar på din fråga så, nej har inte gjort bedömning på vanliga JD, man kanske skulle ta och göra det :)

    Där emot har jag på Jim Beam från: http://olochwhisky.blogspot.se/2012/04/whiskyprovning-pa-red-brick.html

    Den var riktigt fin!

    SvaraRadera